سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید علی پور

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مسابقه بهترین تبریک به پدر الهی مان

 میلاد امام علی علیه السلام بر همه عاشقانش مبارک.
روز پدر بر پدران عزیز  مبارک باد.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

...همه ما بیشتر مواقع در خلوت خود یک حس قریب و دوست داشتنی به همراه داریم

یک حسی که شاید بعضیها تعبیر به حس غم کنند...

ولی این حس غم نیست, یک نوع حالت انتظار هست .یک حس انتظار

همه منتظریم و عاشق

یک حس عاشقی زیبا و قریب

مطمئنا امام خوبیها پدر مهربان بشریت ,

امام مهدی علیه السلام به فضای مجازی اینترنت هم سر می زنند

مطمئنم به وبلاگهای ما هم سر میزنند

مطمنم اینجا هم میان!!!

...

همه با هم تبریک روز پدر را با ذکر صلوات به ایشون هدیه می کنیم.

مطمئنم امام مهربان میان و نوشته ها رومیخونن...

پدر مهربان و امام همه بشریت هدیه های ناقابل و سراسر با عشقمان تقدیم به شما

.................................................................................................................................

پی نوشت:

 تبریک های خود را در قسمت نظرات این پست ارسال فرمایید
به 5 تبریک برتر جوائز نقدی تعلق خواهد گرفت.

دوستانی که نذر و حاجت دارند می توانند در این کار خیر سهیم باشند.(در صورت همکاری ، مستقیما خودتان جوائز را به حساب شرکت کننده واریز می نمایید.)
دوستانی که برای داوری متن برگزیده تمایل دارند اطلاع دهند.
لطفا خصوصی ایمیل و شماره تماس خود را ارسال فرمایید.
مهلت ارسال تبریک برای مسابقه تا روز مبعث پیامبر (ص)
به تمام افراد شرکت کننده هدیه معنوی تعلق خواهد گرفت.بهمراه یک یادگاری از طرف پایگاه شهید علی پور  
همه دوستان حدااکثر دو پیام تبریک می توانند ارسال کنند

  مطالب برگزیده در پایگاه شهید علی پوردرج خواهد شد.


راه باز شده...

مدیر تصویر

 

سلام

شهیدان راهها را باز کردند

اونوقت ما نشستیم داریم نیگاه میکنیم

شما چرا نمیای راه باز شده آخه !!!!

سعی نکنید راهی که شهدا باز کردند ببندید!!!

خواهرم برادرم کشورت ایران ؛ دینت اسلام را دوست بدار

 ♥♥ ♥♥ ♥♥


*** 5یادگار ویژه از امام هادی علیه السلام ***

 

 

به نام خدا

بغیر از روایات و احادیث گرانبهای امام هادی که مشعل فروزان طریقت به سوی باری تعالی است  5 یادگار ویژه از آن امام معصوم به ما رسیده است  که توجه شما را بدان جلب می کنم

 

1- زیارت جامعه کبیره

درباره زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است؛ در این مختصر نمی‌گنجد. اما به همین میزان می توان اشاره کرد که زیارت جامعه که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین علیهم‌السلام آن زیارت را می‌خوانیم.

2- زیارت غدیریه

زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند.

دوستداران اهل بیت از این نکته غافل نباشند که زیارت غدیریه مثل زیارت عاشورا که مخصوص روز عاشورا نیست؛ این زیارت هم مخصوص روز عید غدیر نیست و خوشبختانه محدث قمی نیز این زیارت را به طور کامل در کتاب شریف مفاتیح الجنان آورده‌اند و بر این نکته که هر روز می‌توان این زیارت را قرائت کرد، تصریح دارد.

3- دعای کوتاه در کنار قبر مبارک آن حضرت

امام هادی(علیه السلام) آنقدر مهربان است و آنقدر برای زائران و دوستداران و شیعیان خیر می‌خواهند که فرمودند: از خدا خواسته‌ام که هر کس این دعا را در کنار قبر من بخواند ناامید برنگردد:

زیارت غدیریه نیز سندی بسیار معتبر دارد و روایتگران و گزارشگران آن از بزرگان شیعه هستند، این زیارت مربوط به روز عید غدیری که امام هادی علیه السلام در سفری که به اجبار متوکل از مدینه به سامرا داشتند. در نجف اشرف بودند و این زیارت را خطاب به قبر مطهر جدّ بزرگوارشان حضرت علی(علیه‌السلام) قرائت کردند «یا عُدَّتى عِنْدَ الْعَُدَدِ وَ یا رَجآئى وَالْمُعْتَمَدَ وَ یا کَهْفى وَالسَّنَدَ یا واحِدُ یا اَحَدُ وَ یا قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَدٌ اَسْئَلُکَ الّلهُمَّ بِحَقِّ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَلَمْ تَجْعَلْ فى خَلْقِکَ مِثْلَهُمْ اَحَداً صَلِّ عَلى جَماعَتِهِمْ وَافْعَلْ بى کَذا وَ کَذا ؛ اى ذخیره من در برابر ذخیره‌ها و اى امید من و تکیه‌گاهم و اى پناهگاه، و پشت و پناهم اى یگانه‌اى یکتا و اى که درباره خود فرمودى: بگو خدا یکى است، از تو خواهم. خدایا به حق هر کس از آفریدگانت خلق کردى و هیچ کس را مانند آنها در میان آفریدگانت قرار ندادى درود فرست بر گروه آنها و درباره من چنین و چنان کن.(در اینجا حاجات خود را بگویید)»

4- نماز بالای سر در حرم حضرت رضا علیه السلام

ایشان فرمودند: هر کس از خداوند حاجتی دارد پس قبر جدم حضرت رضا را در طوس زیارت کند و دو رکعت نماز نزد قبر او بگزارد و در قنوت نماز حاجتش را طلب کند خداوند دعایش را اجابت می کند مگر اینکه در مورد گناه یا قطع رحم باشد. بر اساس این فرمایش امام هادی(علیه السلام) سزاوار است که از این پس که به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مشرف می شویم در نماز بالای سر از خدای متعال حوائجمان را طلب کنیم و به یاد این یادگار ارزشمند امام هادی(علیه السلام) هم باشیم.

5- پنجمین یادگار تعقیب نماز

از علی بن مهزیار روایت شده که محمدبن ابراهیم به حضرت امام علی النقی علیه السام نامه ای نوشت که اگر مصلحت میدانید به من دعایی تعلیم دهید که بعد از هر نماز بخوانم تا خداوند به سبب آن خیر دنیا و آخرت به من عنایت فرماید. امام هادی علیه السلام این دعا را آموزش دادند.

«اَعُوذُ بِوَجْهِکَ الْکَریمِ وَ عِزَّتِکَ الَّتى لا تُرامُ وَ قُدْرَتِکَ الَّتى لا یَمْتَنِعُ مِنْها شَىْءٌ مِنْ شَرِّ الدُّنْیا وَالاْخِرَةِ وَ مِنْ شَرِّ الاَْوْجاعِ کُلِّها وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ؛ پناه برم به ذات بزرگوارت و به عزتت که مورد دستبرد نیست و قدرتت که چیزى از آن خوددارى نتواند، از شر دنیا و آخرت و از شر تمامى دردها و جنبش و نیروئى نیست جز به خداى والاى بزرگ.

 


عذر خواهی

بنام خدا

سلام به همه دوستان

واقعا شرمنده از اینکه مدتی  وبلاگ را بروز نکردم

بیشتر شرمنده مخاطبان همیشگی هستم که متاسفانه تا مدتی نمی تونم از خجالتشون در بیام و شرمنده تر اینکه پاسخ نظرات ارزشمندتونو ندادم.

بزودی بر می گردم.

در این ایام التماس دعا

این گل تقدیم به شما خوبان


با رفقای شاهد !!!

با رفقای شاهد ( 21 )



 



شهید سر لشکر بسیجی ؛ خلبان عباس بابائی


" بسم الله الرحمن الرحیم "


مدت ها بود که تو اهواز مستقر بودیم تو قرارگاه خاتم ، روی منطقه عملیاتی والفجر 8 خیلی کار شده بود ، کم کارترین فرد من بودم که یادم میاد یک ماه شبانه روز روی نوشتن و تغییرات کد و رمز مکالمات مخابرات کار می کردم ...

یواش ، یواش بوی عملیات استنشاق می شد که به چند نفرمون ماموریت دادن باید برای آماده سازی یه منطقه تو غرب کشور برای عملیات فریب و کم کردن فشار دشمن رو منطقه اصلی عملیات جنوب ، به غرب بریم ...

با حاج حمید رفتیم قرارگاه ، خیلی تو فرماندهی شلوغ بود ، جلسه بود ، ماها بیرون موندیم و حمید رفت تو جلسه ...

صدای اذان که بلند شد؛ درب اتاق جنگ باز شد و فرماندهان بیرون اومدن ... وقت نماز شده بود... قرار شد ماهم بریم داخل و نماز بخونیم ... همون جا دیدم ، آقا محسن ( فرمانده سپاه) ، رحیم صفوی و آقای شمخانی و چندنفر دیگه هم بودن ...

همه به یه نفر که لباس بسیجی معمولی تنش بود ، اصرار می کردن که باید برای امامت جماعت بره جلو... و اون قبول نمی کرد ...

در گوش حاج حمید گفتم : " حمید این کیه ؟ " !!!

گفت : این سرهنگ بابائی فرمانده عملیات ویژه نیروی هوائی ارتشه !!!

تعجب کردم ، تا اون موقع هرچی ارتشی تو قرارگاه دیده بودیم ، خوش تیپ و اتو کرده و تابلو بود که از کجا اومدن ...

رفقای حدیثی !!! یه نفرو در نظر بگیرید که اگه اون موقع تو خیابون میدیدین محال بود احتمال بدین این فرد حتی از فرماندهان رده پائین اون موقع سپاه باشه !!! به قدری بی تکلف و ساده و صمیمی بود ... تو همون برخورد اول ، جذب حال و هواش میشدی !!!

چقدر امثال این فقیر در مقایسه با شهدا ، حقیر و کو چکیم ، ما حال و هوامون کجاست اونا کجا بودن و هستن !!! اللهم الحقنا !!!
 
 

با رفقای شاهد ( 22 )


سکوت و همراهی نوعی اعتراض خاموش


بسم رب الشهدا ء


بچه های اط - عملیات رو یه منطقه کار کرده بودن و تقریبا براشون صد درصد شده بود که از این معبر امکان حمله و نفوذ نیست ، از طرفی هم فرماندهی قرارگاه بشدت فشار میاورد که باید از این محور عمل کرد ، چند تا از فرماندهان نظرشون نبود و بشدت مخالفت داشتن و اینو یه جور قتل عام بچه های مظلوم بسیجی میدونستن !!!
اطاعت کردن اما هیچ کدوم با اسلحه نرفتن !!! شهید اسماعیل -– ل از مخالفین بود و هرچی گفت کسی توجه نکرد و برخی اطرافیان فقط توجیه می کردن باید از فرماندهی اطاعت کرد !!!
بچه ها از همون محور عمل کردن اما موفقیتی در کار نبود ومتاسفانه بعد هادر خاطرات دوستان خوندیم که باید حتما به موقعیتی زمانی ومکانی اون منطقه بیشتر فکر میشد...

شهید اسماعیل تو یه عملیاتی آبی - خاکی در یه محور دیگه شهید شد ، اما وقتی شهید شد دیگه فرمانده گردان نبود ، یه بسیجی ساده بود ، بسیجی ساده !!!

"" رفیق حدیثی !!! هوشیاری و مراقبت و نگاه به جلو و با تامل با عث این میشه تو بازی ها ، بازیچه نشی !!! ""

( با رفقای شاهد 23 )


" بسم رب الشهدا "


سلام بر شهید حسن شیخ زاده آذری


از قدیم و از وقتی به یاد دارم همیشه از مواجه ی تنهائی با " مر حوم حضرت آیة الله میرزا عبد الکریم حق شناس " اجتناب می کردم .

سعید می گفت : از خود آقا شنیدم که می فرمود ن هر وقت عکس " شهید شیخ زاده آذری " رومی بینم ، به او سلام می کنم و پاسخ می شنوم .
قصه حسن رو قبلا براتون نوشته ام ...
هنگام سوار شدن به قطار برای اعزام به جبهه به شیشه قطار با دهان ها کرد و نوشت " جانمونید " !!!...
شهید حسن یکی از معاونان فرماندهی گردان عمار یاسر و از جوان ترین فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که در سن 18 سالگی به شهادت رسیدو پس از جراحت ، بدنش رو تو نفر بر گذاشتن تا به عقب بیارند اما ... با چهره خونین و سوخته به محضر جناب سیدالشهدا " علیه السلام " مشرف شد ...
شهیدحسن چند سال قبل از شهادت یک چشم خود را فدا ی حضرت زهرا " سلا م الله علیها " کرده بود ...

رفیق حدیثی !!! حالا قدری می فهمم که چرا امثال من باید از حضور میرزا فرار کنیم و امثال حسن باید کانون توجه و احترام اوقرار گیرند ...

تا عمری باقیست باید کاری کرد ، لحظات در حال سپری شدن هستن ...
این مطالب مجموعه نوشته های آقای چینی فروشان ( رزمنده سالهای دفاع مقدس )است.

ای کاش برف نیاد...

 

ای کاش عاشورای آن روز ها هم برفی بود!

ای کاش برفی بود ...

 

...

 اما

اگر آسمان آن روزها برفی بود تشنگی عاشقان این روزها بر زبان ها نمی افتاد!

اگر برفی بود عطش عشق برای رسیدن به اونبود

اگر برفی بود این روزها حال و هوای حسینی بودن نبود!

اگر برفی بود شهید معنا نداشت

شاید کمی بارش آسمان آن روز التیام بخش دل مادران عاشورایی می شد ولی آنها آمدند تا تشنه شهید شوند

آنها آمدند پیام عزت و سربلندی شهیدان کربلا و مسلمانان را با عطش خود بر عالمیان فریاد زنند.

آنها آمدند که پیام آور نسل امروز باشند...

می بینی بعد از سالها زمین از اشک این سربازان عاشق سیراباست ...

می بینی هر سربازی به نحوی عشق خود را نمایش می دهد...

غلط و درست عزاداریها بماند...

مهم این است  که همه عاشق هستیم ..

اسلام همیشه سربلند خواهد بود تا ابد تا قیامت ....تا عاشق داریم کربلا می ماند...عاشورا می ماند...

 ...

ای کاش برف نیاد


فراموش شدند!!! یا یاد نگرفتیم ؟

نگاه مهربانی داشت

حرفای خوبی می زد

اما یه چیزی یاد نگرفته بود!!!!

اسم دفاع مقدس که اومد گفت اه اه البته الف با فتحه (!!!!)

...حیف حیف حیف

جونای الان چرا اینجوری شدن؟

مقصر کیه؟ پدر مادر عزیز چرا ارزشها را به فرزندانمون یاد نمی دیم؟

.....

رفتند تا ما آسوده باشیم!!!

رفتند تا شما آسوده باشید!!!

...فقط همین؟ رفتند ما اسوده باشیم؟ به چه قیمتی؟الان که خودمون با دستامون،داریم ارزشها رو نابود می کنیم

یه عده با تعصب بی جا یه عده دیگه هم با بی خیالی !!!!!

زیاد از او ناراحت نیستم ، بیشتر از خودم و بعضیها ناراحتم...


حماسه های همیشه

گشت و شکست لشکر تردید، ای شهید
آئینه‌دار خون تو اند آسمانیان
رنگین‌کمان به شوق تو خندید ای شهید
ایمن شدند دین و وطن تا به رستخیز
فارغ شدند زآفت تهدید، ای شهید
در فتنه‌خیز حادثه‌ها جان پناه ماست
بانگی که در گلوی تو پیچید، ای شهید
صرافی جهان زتو گر نقد جان گرفت
جام شهادتش به تو بخشید، ای شهید
نام تو گشت جوهر گفتار عارفان
« عارف » زبان گشوده به تأکید، ای شهید

منبع: کتاب حماسه های همیشه


???هفته دفاع مقدس گرامی باد???

بسم رب الشهداء والصدیقین



(قسمتی ازدست نوشته های شهید علم الهدی)

این خانه کوچک، این سنگر، این گودی در دل زمین، این گونی‌های برهم تکیه داده شده پر از حرف است و فریاد است، غوغاست.


صدای پر محبت اصغر و حرف زدن آرام رضا خوش زبانی منصور...


بغض گلویم را گرفته، قطرات اشکم هدیه‌تان باد.


تنهایی عمیق‌ترین لحظات زندگی یک انسان است.


خدایا این خانه کوچک را بر من مبارک گردان.


قدر شناسی انسان

سلام به همراهان همیشگی

سلام بر عاشقان مولا علی علیه السلام

این روزا حال و هوای آدما فرق میکنه همه یه جورایی ادعا دارن فرق میکنن با ماههای دیگه...همه دوست دارن بهتر از قبل باشن .

ایام مبارک و غم انگیز شبای قدر رو سپری میکنیم.

همه دل ها روونه خونه خدا شده اگه تا دیروز حتی به توبه فکر نمیکردیم امشب و این روزا خیلی دلمون میخواد بخشیده بشیم...قربون خدا او که همیشه هوای ما رو داره ولی ما فقط یه موقع های خاص میاییم طلب ببخشش بازم جای شکرش باقیه...

امان از دست این آدم

به حرمت خون ریخته شده بزرگ مرد تاریخ ،شهید محراب امام عزیزمون امام علی علیه السلام خدا بار دیگر بهمون فرصت طلایی داده ؛ فرصت طلایی رو وقتی از دست ندادیم که دلامون آبی شده باشه از تاریکی در اومده باشه  برای همین شبای قدر فرصت خوبیه تا با راز و نیاز با خدا و فکر کردن به کارای گذشته وجدانمون رو قاضی کنیم و با دعا دلهامون رو آماده کنیم برای توبه واقعی...

امروز فکر میکردم چرا باید شبای قدر شب شهادت امام علی علیه السلام باشه ، شاید به خاطر اینکه ما بنده های غافل بیشتر قدر و منزلت انسانیت و انسان بودن رو بدونیم..بیشتر به علی فکر کنیم..بیشتر به شهدا فکر کنیم..همه این عزیزان برای رسیدن به سعادت واقعی و برای سعادت مردم شهید شدن ..

ای کاش امشب دلها با ما یاری کنن...دست تمنا به درگاهش با توسل به شهید محراب و شهدامون طلب مغفرت و آدم شدن میکنیم