سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید علی پور

صفحه خانگی پارسی یار درباره

مراسم سالگرد پدرم

بسم رب الشهداءو الصدیقین

السلام علیک یا ابا عبدالله

 

دی ماه
همان ماهی که بیشتر از هرگاه یاد و خاطره ام را از عطر پدرم آکنده می کند.
همان ماهی که با رمز یا زهراء کربلای پنج را آغاز کردند .
همان ماهی که شلمچه بوی حسین (ع) را می داد .
و اینک دی ماه بیشتر از هر سال بوی کربلاء را میدهد .

ده روز از آغاز محرم ؛ ماه سرخ عشق می گذرد .
ده روز از سالروز آغاز عملیات کربلای 5 می گذرد .
ده روز از سالروز شهادت پدرم و پدران خیلی از دوستان می گذرد ؛ شهادت فرزندان این ملت .

مزار پدرم 

گرچه دوست داشتم در سالروز خاک سپاری پدرم   (بیست و ششم  دی ماه 1365) مراسمی برایش بگیرم  اما واقعا میشد از این چنین روزی برای برگذاری مراسم گذشت ؟ روز عاشورا ؛ سرخترین روز عاشقی
دلم میخواد لقبی که تاکنون شاید هیچ کس به پدرم نداده بود به او بدهم ؛ زیرا امروز حس میکنم او و تمامی شهداء خیلی زودتر از کسانی که پس از آزادی زیارت کربلاء کربلایی شده اند کربلایی شد 
شهید کربلایی قدمعلی علیپور 
 برای شادی روح تمامی شهدای اسلام و تمام گذشتگان از جمع خود و همه ی نیکان عالم بخوانید فاتحه مع الصلواة
.
.
.
اما شاید بهتر باشد بیشتر و بهتر از عملیات کربلای 5 بدانیم :
19 دیماه بیست و یکمین سالروز آغاز یکی از عملیاتهای بزرگ رزمندگان اسلام علیه دشمن متجاوز بعثی است
ر
وز مردان سبز، روز جوانان دلیر، روز فرماندهان از جان گذشته، روز همه مدافعان حق و درنهایت روز عملیات کربلایان پنج به وسعت هشت سال دفاع مقدس.
غفلت واژه‌ای است که معنا و کاربرد خاصی دارد اماغفلت از تاریخ هشت سال دفاع مقدس و غفلت از پیشانی‌بندهای قرمز یا زهرا(س) ، جفا به جوانان این مرز و بوم اسلامی و کهن است. عملیات کربلای 5 بامداد  19 دی ماه سال  1365 با رمز مقدس یا زهرا (س) و به منظور انهدام ماشین جنگی عراق در راهبردی‌ترین نقطه، در شرق بصره در شلمچه آغاز شد. رژیم عراق پس از عملیات بیت‌المقدس ((1361 در طول خط یکصد کیلومتری فاو تا شلمچه ، قویترین استحکامات نظامی را ایجاد کرده بود.
شهر بصره نیز به لحاظ اینکه یکی از مراکز اصلی نفتی ، صنعتی و همچنین دومین شهر مهم عراق پس از بغداد محسوب می‌شد، دشمن از بیم یورش رزمندگان اسلام این شهر استراتژیک را به قویترین نیروهای پدافند خود موسوم به سپاه سوم متشکل از نیروهای کماندویی حتین، القادسیه و الرشید که از پیچیده‌ترین تجهیزات نظامی مانند تانک‌های " تی " 72 برخوردار بودند، به فرماندهی سرلشگر البداوی سپرده بود.

دشمن با بکارگیری پیچیده‌ترین تجربیات نظامی شرق و غرب و با استقرار در منطقه، حداکثر توان خود را جهت سد کردن پیشروی نیروهای اسلام بکار گرفته و آن منطقه را به عنوان یکی از بزرگترین دژهای تسخیرناپذیر درطول نوار مرزی ثبت کرده بود.
تلویزیون عراق نیز با نشان دادن حضور گسترده نیروهای خود و مستشاران آمریکایی در منطقه، قدرت خود را به رخ دنیا می‌کشید و می‌خواست باغیرقابل نفوذ نشان دادن آن، روحیه رزمندگان اسلام را تضعیف کند.
اما تمام اینها در مقابل اراده پولادین رزمندگان اسلام و تخریب چیان غواص ناچیز بود.
رزمندگان سپاه توحید با چنان شهامت ، مهارت و ایثارگری اقدام به گشودن آن معابر نمودند که تحسین همگان را برانگیخت و آن استحکامات در ساعات اولیه عملیات چنان درهم شکست که سپاه سوم عراق همانند سپاه هفتم در عملیات والفجر 8 بدست دلاوران اسلام به غضب الهی گرفتار شد. 
به امید کربلایی شدن همه ما