سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید علی پور

صفحه خانگی پارسی یار درباره

=== شوخی های پیامبر(ص)===

شوخی حضرت محمد (ص) با حضرت علی (ع)

حضرت محمد و حضرت علی کنار هم نشسته بودند و بین آنها یک ظرف خرما بود که هر دو از آن تناول می کردند و دو طرف هر یک هم دو ظرف جدا گانه بود که هر کدام هسته های خرما را در ظرف خود می ریختند . حضرت محمد خواست با حضرت علی شوخی کند این بود که یواشکی هسته های خرمای خود را از پشت سر در ظرف حضرت علی می ریخت در پایان حضرت محمد به حضرت علی فرمود من خرمایی نخوردم و همه خرما ها را شما خورده ای مگر غیر از این است که تمام هسته ها در ظرف شماست و ظرف من خالی است ؟!

حضرت علی با زیرکی فرمود : شما هم به اندازه من خرما خورده ای منتها همه را با هسته خورده اید !


 شوخی پیامبر با پیر زنی از انصار

روزی یکی از یاران پیامبر در حالی که مادر پیرش بر دوشش بود در حال عبور از جایی بودند که در راه پیامبر را دیدند پیامبر از احوال پیر زن پرسید . پیر زن هم شروع به نالیدن از اینجا و از آنجا کردن و درد و دل کردن . پیامبر خواست با پیر زن شوخی کند به او گفت : مشکلات شما حل نمی شود مگر اینکه شوهر کنی ! پسر پیر زن که متوجه شوخی حضرت نشده بود با تعجب گفت : یا رسول ا... آخه مادر من پیره شوهر به چه کارش می آید ؟ پیر زن هم که سخن پیامبر را به جدی گرفته بود با تندی خطاب به پسرش داد زد : تو بهتر می دانی یا پیامبر خدا ؟

 

 

شوخی حضرت علی (ع) با دوستان

روزی حضرت علی (ع) با عده ای از یاران نشسته بود در این هنگام حضرت دست راستش را بالا برد و به یاران فرمود : اگر گفتید دست راست من شبیه چیست ؟

یکی گفت شبیه شمشیر دیگری گفت شبیه پنجه های شیر و خلاصه هریک چیزی گفت .

حضرت فرمود : دست راست من شبیه دست چپ من است.

 


برای شنیدن صلواتی زیبا اینجا را کلیک کنید