سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید علی پور

صفحه خانگی پارسی یار درباره

یاد معلم شهید گرامی باد

.

مدیر تصویر

معلم دلسوز شهید علی ÷ور

فردا 12 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت استوانه دین و دانش، استاد مرتضی مطهری است او که پاره تن امام بود و حاصل عمرش محسوب می شد، او که مدافع دین و شریعت بود. او که با تکیه بر توانایی های علمی، عقیدتی و فلسفی خود از هرگونه شبهه و سؤال در حوزه دین استقبال می کرد و این امر را موجب پویایی و انتشار هرچه بیشتر اسلام می دانست.

تفکر، تدبر و گامهای ارزنده این شهید راه حق کافی بود که روز شهادتش را روز بزرگداشت مقام معلم بنامند. همچنانکه دغدغه معلم این است که حیات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین، همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

معلم بر لوح جان ها نقش دانش و بینش حک می کند و در خانه تعلیم، بر دفتر سفید دل سرمشق تربیت می دهد . چه زیبا گفته اند که به سان شمعی می سوزد و  بشر را از تاریکی جهل و نادانی بیرون می آورد.

رنج امروز او  اعتلای فرهنگ و اندیشه میهن فرداست و او امروز خود را وقف فردای دیگران می سازد و با این کار نام خود را در ردیف نام انبیا برکتیبه تاریخ نقش می کند.

خوشا به حال کسانی که بار سنگین ادب و دانش را بر دوش می کشند و لذت معنوی آموختن و شکوفا کردن استعدادها و به بار نشاندن انسان ها را بر تمام لذت های مادی و زودگذر دنیا ترجیح می دهند و خشنودند که در مسیر تعلیم و تربیت به تلاش می پردازند.

به همین بهانه فرزند شهید علی ÷ور گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت استاد علم و اخلاق آیت الله شهید مطهری، روز معلم را به تمامی معلمان و اساتید گرامی تبریک و تهنیت می گوید.